معاون حقوقی قوه قضائیه: «استقلال» نافی «نظارت» نیست

????حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه در نشستی مشترک که با حضور عیسی امینی رییس و جعفر کوشا عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و مرتضی شهبازی‌نیا رییس اسکودا، به میزبانی معاونت حقوقی قوه قضاییه برگزار شد، ضمن اشاره به دیدگاه مثبت ریاست قوه قضائیه نسبت به ادغام نهاد‌های مذکور اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست استماع نقطه‌نظر‌ها و سخنان نمایندگان کانون وکلای دادگستری است. 

????وی با اشاره به اینکه در تربیت وکلا از سوی دو نهاد وکالت کشور باید تلاش شود نگاهی منصفانه به جامعه و مسائل موجود، حاکم باشد، اصل «محترم شمردن حاکمیت نظام جمهوری اسلامی» را عمده‌ترین مؤلفه‌ی دستگاه قضایی برای مذاکره با کانون وکلا برشمرد و خاطرنشان کرد: کانون وکلا ملزم به رعایت این اصل است.

????وی با یادآوری این‌که در نظام قضایی ما قاضی و بازپرس نیز باید دارای استقلال باشند اظهار کرد: در هر صورت استقلال وکیل و قاضی به هیچ وجه نافی اصل نظارت نیست.

????این مقام قضایی با بیان لزوم تشکیل کارگروه مشترک از کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه گفت: تلاش خواهد شد تا با بررسی لایحه‌ جامع وکالت که در مجلس شورای اسلامی است، اشکالات موجود در این لایحه رفع شود.

????وی تعاملات موجود فی مابین دستگاه قضایی و کانون وکلای دادگستری را مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به روند مثبت همکاری‌ها، لازم است هر دو نهاد وکالت از اتخاذ رویکرد‌های تنش‌زا در روابط خود اجتناب ورزند و به خصوص، اعضای محترم از انجام مصاحبه یا انتشار سخنانی که ممکن است در روند این تعاملات، خدشه ایجاد کند خودداری کنند.

????در پایان این نشست دکتر عیسی امینی و دکتر مرتضی شهبازی نیا نیز در سخنانی با بیان دغدغه های مربوط به حفظ استقلال کانون وکلا خواستار استمرار این نشست ها و تعاملات شدند.

کانون ,دادگستری ,قضایی ,وکلا ,وکلای ,حقوقی ,کانون وکلای ,وکلای دادگستری ,کانون وکلا ,معاون حقوقی ,دستگاه قضایی ,کانون وکلای دادگستری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

❤lovir❤سایت عاشقانه لاویر به طعمِ گل کلم دانلود برای شما مشاوره تحصیلی اینما فیلم livelyschool هر چی بخوای هست برگی از انجیل